4.9 C
România
28 octombrie 2020
IT/Stiinta

Premiul Nobel pentru Fizica pe anul 2020, acordat cercetatorilor Roger Penrose, Reinhard Genzel si Andrea Ghez

Premiul Nobel pentru Fizica pe anul 2020 a fost acordat pentru descoperiri in domeniul gaurilor negre. Laureati sunt cercetatorii Roger Penrose, Reinhard Genzel si Andrea Ghez, potrivit anuntului facut astazi de Academia Regala Suedeza de Stiinte.

Roger Penrose (Marea Britanie) va primi jumatate din premiu, pentru „descoperirea faptului ca formarea gaurilor negre reprezinta o predictie robusta a teoriei relativitatii generale”.

Reinhard Genzel (Germania) si Andrea Ghez (SUA) vor imparti cealalta jumatate a premiului, pentru „descoperirea unui obiect compact supermasiv in centrul galaxiei noastre”.

Andrea Ghez este a patra femeie care castiga Nobelul pentru Fizica.

Fizicianul Cristian Presura, despre laureatii Nobel pentru Fizica

Fizicianul roman Cristian Presura a reactionat imediat dupa anuntul Academiei Regale Suedeze de Stiinte. Roger Penrose putea primi premiul Nobel pentru multe descoperiri, dar a fost recompensat acum pentru ca a demonstrat ca gaurile negre chiar pot aparea in realitatea Cosmosului nostru, nu sunt doar o solutie pur teoretica a ecuatiilor, asa cum Einstein credea la inceput, sustine fizicianul roman stabilit in Olanda.

„Premiul Nobel in fizica pentru Roger Penrose si ‘gaurile negre’! Am avut bucuria sa il ascult la conferinte de cateva ori. Roger Penrose putea primi premiul pentru multe descoperiri, dar acum l-a primit pentru ca a demonstrat ca gaurile negre chiar pot aparea in realitatea Cosmosului nostru, nu sunt doar o solutie pur teoretica a ecuatiilor, asa cum Einstein credea la inceput. Ceilalti laureati sunt Andrea M. Ghez si Reinhard Genzel pentru demonstrarea indirecta a existentei gaurii negre supermasive din centrul galaxiei noastre, studiind miscarea stelelor foarte aproape de ea si aratand ca orbita lor este deviata de un obiect compact masa a milioane de sori”, a scris Cristian Presura pe pagina sa de Facebook.

Iti recomandam: NOBEL MEDICINA 2020. Laureatii acestui an sunt doi savanti americani si un britanic pentru descoperirea virusului hepatitei C

Stiri pe aceeasi tema

Apple vrea sa introduca incarcarea wireless la viitorul model iPhone 8

Delia Ion

Cele mai bune smartphoneuri din lume – TOP 15 al celor mai bune telefoane ale momentului

Cristiana Petrariu Bota

Google, interesată de tehnologia spaţială.

Teodora Badescu