21.1 C
România
24 septembrie 2023
ANAF publica lista rusinii. Ai datorii la stat de peste 100 de lei? Vei aparea pe lista neagra a Fiscului
Economie

Procedura de intocmire, avizare si aprobare a raportului de inspectie fiscala a fost publicata in Monitorul Oficial

Procedura de intocmire, avizare si aprobare a raportului de inspectie fiscala a fost publicata vineri, 11 decembrie 2020, in Monitorul Oficial. Ordinul aduce schimbari importante in ce priveste procedurile de intocmire a raportului de inspectie fiscala, ANAF venind cu o procedura unica pentru intocmirea, avizarea si aprobarea raportului de inspectie fiscala, transparentizeaza procedura si reglementeaza mecanisme de corectie a unor situatii. 

Potrivit anuntului de presa, in Monitorul Oficial nr. 1.210 din 11 decembrie 2020 a fost publicat Ordinul presedintelui ANAF nr. 4.077/2020 pentru aprobarea Procedurii de intocmire, avizare si aprobare a raportului de inspectie fiscala. Actul normativ are in vedere asigurarea transparentizarii activitatii de inspectie fiscala, a responsabilizarii functionarilor publici implicati in activitatea de inspectie fiscala, in contextul in care OPANAF nr. 2.506/2018, pentru aprobarea Sistemului de proceduri pentru inspectia fiscala, reglementeaza procedura de lucru interna a organelor de inspectie fiscala.

Astfel, sunt reglementate si situatiile in care apar divergente intre organele fiscale in stabilirea corecta a starii de fapt fiscale la un contribuabil verificat, precum si modalitatea de solutionare a divergentelor prin consensul opiniilor intre reprezentantii echipei de inspectie fiscala, seful de serviciu si conducatorul activitatii de inspectie fiscala.

Anterior, la nivelul ANAF nu exista o procedura unitara stabilita pentru intocmirea raportului de inspectie fiscala. De precizat ca eventualele incalcari ale procedurii vor putea fi folosite ca argumente la o contestare a raportului.

In cadrul Procedurii de intocmire, avizare si aprobare a raportului de inspectie fiscala se vor intocmi sau utiliza urmatoarele documente:

▪ raportul de inspectie fiscala (partiala sau generala) incheiat cu respectarea modelului si continutului aprobat prin Ordinul presedintelui ANAF nr. 3710/2015 privind modelul si continutul Raportului de inspectie fiscala intocmit la persoane juridice si Ordinul presedintelui ANAF nr. 3772/2015 privind modelul si continutul Raportului de inspectie fiscala intocmit la persoane fizice;

▪ nota privind constatarile in divergenta;

▪ instiintare pentru discutia finala.

Procedura presupune derularea a patru etape:

1. Analiza constatarilor fiscale impreuna cu seful de serviciu coordonator;

2. Intocmirea raportului de inspectie fiscala si a dosarului actiunii de inspectie fiscala;

3. Avizarea raportului de inspectie fiscala de catre seful de serviciu coordonator;

4. Aprobarea raportului de inspectie fiscala de catre conducatorul coordonator al activitatii de inspectie fiscala.

 

 

Related posts

Propunere pentru modificarea Legii societatilor nr. 31/1990. Se doreste simplificarea infiintarii firmelor si a schimbarilor de sedii

Lucy Ionesco

ANAF anunta un proiect pilot privind stimularea conformarii voluntare dedicat persoanelor fizice

Lucy Ionesco

Impozit pe pariurile online, prevede noul Cod Fiscal

Lucy Ionesco

Lasa un comentariu

Prin continuarea navigării pe hotweek.ro, confirmaţi că acceptaţi utliizarea fişierelor tip cookies sau tehnologii asemănătoare pentru a analiza traficul şi a vă propune funcţionalităţi sociale, conţinut şi eventuale publicităţi personalizate. Accept Mai mult