Profesor roman la Harvard: Sistemul de educatie din Romania este blocat in comunism. In alte parti de lume, toleranta la chiulit, copiat si „merge si asa” este zero

Cristiana Petrariu Bota
By Cristiana Petrariu Bota noiembrie 25, 2017 21:40

Profesor roman la Harvard: Sistemul de educatie din Romania este blocat in comunism. In alte parti de lume, toleranta la chiulit, copiat si „merge si asa” este zero

Marian Stas, expert in educatie si profesor la Harvard, atrage atentia ca sistemul de educatie din Romania a ramas blocat in filmul de dinainte de 1989, fiind caracterizat de aceeasi paradigma comunista. Ca o comparatie intre sistemul educational romanesc si cel american, profesorul de matematica a explicat ca, peste Ocean, toleranta la chiulit, copiat si „merge si asa” este zero, in timp ce studentii din Romania au tendinta de a lua piciorul de pe acceleratie prea devreme si de iesi din joc cu cateva minute inainte de terminarea meciului, pe principiul “merge si asa”. 

„Sistemul de educație s-a dereriorat pentru că a rămas încremenit în filmul anterior lui 1989. România a evoluat, tehnic operează în secolul XXI ca stat membru NATO și stat membru UE, în timp ce sistemul public al Educației, îndeosebi cel preuniversitar, a rămas profund blocat în paradigma sa comunistă. Este o inadecvare strategică, contraproductivă, fapt pentru care Educația, acum, este amenințare directă la securitatea națională a României”, a spus Marian Staș pentru profit.ro.

Cum vede un profesor de la Harvard relația dintre dintre un profesor și elevul său pentru ca elevul să fie determinat să învețe și pasionat de ceea ce face: „Eu încurajez relația bazată pe tranzacții de tip adult-adult, în sensul conceptelor specifice analizei tranzacționale, definite de Eric Berne (n.r. psihiatru canadiano-american). Decodificate operațional, tranzacțiile adult-adult înseamnă integritatea cu care fiecare este dator pentru ca relația să funcționeze sănătos, încredere reciprocă, respect reciproc, învățare reciprocă”.

Profesorul Marian Stas a facut o comparatie intre studentii romani si cei americani, explicand ca toleranta la “merge si asa” ar trebui sa fie zero.

“(Româniii) pot fi uneori mai creativi și mai iconoclaști, în sens bun, pentru că e în natura noastră să fentăm regulile, căutând „portițele” / excepțiile din categoria „ce nu e interzis explicit, e permis”. Reversul: pot avea tendința de a lua piciorul de pe accelerație prea devreme și a ieși din joc cu câteva minute înainte de terminarea meciului, pe principiul „merge și așa”. În alte părți de lume, toleranța la chiulit, copiat și „merge și așa” este zero. Repet, zero”, a mai spus Staș.

Marian Staș este președintele asociației Clubul „Liderii Mileniului Trei” și predă un curs de matematici aplicate în politici publice în programul de vară de la „Harvard Kennedy School”, în Statele Unite ale Americii, și consultanță de proces, coaching și mentorat, la Universitatea din București.

El a studiat la Academia Militară, deține o licență în matematică – informatică de la Universitatea din București, iar în 1999 a absolvit un masterat în administrație publică la „John F. Kennedy School of Government”, Universitatea Harvard. Totodată, el coordonează programul „Liderii Mileniului 3”, un modul educațional de leadership care sprijină dezvoltarea personală și profesională a tinerilor.

HotWeek.ro este un site exclusivist, care militeaza pentru promovarea valorilor. Te asteptam sa revii pe hotweek.ro! Ne poti citi si pe FacebookTwitter sau Google Plus

Iti recomandam si: Ministerul Educatiei anunta ca profesorii vor fi pregatiti pentru a preda dupa noul curriculum national

Ministrul Educatiei sustine ca scandalul privind legarea de glie a absolventilor de studii superioare se bazeaza pe o stire falsa

FSLI: Legea pensiilor trebuie modificata, astfel incat varsta de pensionare pentru profesori sa fie redusa cu 3 ani

Scoala ECO din Timisoara, un concept de succes! Ce metode folosesc profesorii, majoritatea cu grad didactic I, pentru pregatirea micutilor

loading...
loading...

Comentarii

Nu sunt comentarii!

Fii primul care adauga unul.