Proiect revolutionar in infrastructura. Prima autostrada subacvatica din lume se construieste in Norvegia, aceasta traverseaza un tunel plutitor si unul construit sub nivelul marii. Guvernul Norvegiei vrea ca pana in 2020 sa finalizeze prima autostrada subacvatica din lume care va avea o lungime de peste 1.000 de kilometri. Valoarea proiectului se ridica la 40 de miliarde de dolari.
Peste 1.000 de fiorduri se afla de-a lungul coastei scandinave de vest. Regiunea este populata de mai mult de o treime dintre cei 5,3 milioane de locuitori ai Norvegiei. In prezent, o calatorie de la orasul sudic Kristiansand pana la Trondheim in nord inseamna peste 1.000 de kilometri, o distanta care este strabatuta in 21 de ore.
Drumul nu poate fi realizat fara cele sapte traversari cu feribotul, relateaza postul de televiziune CNN, citat de Mediafax.
Planul Norvegiei de a construi prima subacvatica din lume include construirea de poduri, dar si de cel mai adanc si lung tunel din lume.
Potrivit sursei citate, tunelul va fi construit prin fundatia de stanca, in subsolul marin, la o adancime de 392 metri. Acesta va avea o lungime de 27 kilometri.
Proiectul ambitios de infrastructura implica si dezvoltarea unor tuneluri plutitoare, construite la o adancime de 30 de metri sub apa. Daca planul se va dovedi a fi un succes, Norvegia ar putea castiga cursa globala impotriva unor state, precum China, Coreea de Sud si Italia care dezvolta proiecte similare.
Reprezentantii Administratiei de Drumuri Publice din Norvegia (NPRA), care sunt responsabili cu acest proiect, isi propun sa finalizeze construirea primei autostrazi subacvatice pana in 2020. In schimb, Romania a construit prima autostrada urbana, cu o lungime de 6,5 kilometri, in trei ani de la momentul atribuirii contractului si dupa cinci ani de amanari.