9.3 C
România
25 octombrie 2020
Economie

RAR despre emisiile poluante din scandalul Volkswagen si datele false privind consumul de combustibil

Directorul tehnic al Registrului Auto Roman (RAR), Cristian Bucur, a declarat ca se poate face o analogie intre pacaleala cu emisiile poluante din scandalul Volkswagen si datele false privind consumul de combustibil, precizand ca sunt diferente privind consumul nu doar intre cel declarat in cartea tehnica si cel real, ci si intre consumul afisat la bord, in timpul mersului masinii, si cel real. 

Consumul declarat in cartea tehnica a autovehiculelor se masoara tot in laborator si tot in conditii care nu corespund cu realitatea din exploatare, a declarat Cristian Bucur. „Sunt reale si partial justificate discutiile pe marginea diferentelor dintre consumul declarat si cel din realitate, se poate face o analogie cu ceea ce vorbim acum despre emisiile poluante. Consumul declarat se determina in anumite conditii specifice de incercare, care nu pot fi reproduse decat foarte greu in exploatarea normala a masinii. Si aici sunt niste trucuri de laborator, de exemplu se folosesc anvelope care au o frecare mai mica cu calea de rulare si uleiuri cu proprietati deosebite – toate ajuta la un consum declarat care sa multumeasca initial cumparatorul. Dupa care apar si ceva surprize”, a afirmat Directorul tehnic al RAR.

Franta a deschis o ancheta judiciara in scandalul Volkswagen

RAR nu mai elibereaza carti de identitate pentru masinile Volkswagen cu norma de poluare Euro 5

Oficialul RAR a mai aratat ca exista diferente privind consumul nu doar intre cel declarat in cartea tehnica si cel real, ci si intre consumul afisat la bord, in timpul mersului masinii, si cel real.

„Exista diferente fata de consumul real si la afisajul de la bord. Desigur, acestea sunt mai mici decat fata de cel scris in cartea tehnica. Aceste diferente vin din calibrarea dispozitivelor de masurare, dar nu e sigur ca e numai o eroare. Imi aduc aminte ca au existat unii producatori care au evitat sa afiseze, la bord, si consumul instantaneu (acel consum care se duce, pentru scurt timp, in momentul acceleratiei, usor spre 20-30 la suta). Deci pot spune ca ar fi si aici o usoara tendinta de inducere in eroare. De fapt, computerul de bord face o estimare a timpului ramas pana la urmatoarea alimentare, nu e doar un debitmetru pus la nivelul rezervorului”, a mai spus Cristian Bucur.

Stiri pe aceeasi tema

ROBOR a fost crescut in mod artificial de noua banci comerciale, sustine Darius Valcov

Ioana Badulescu

Suspendarea contributiilor la Pilonul II a fost introdusa din greseala, sustine presedintele Comisiei de Prognoza

Ioana Badulescu

Prima reacţie a premierului Ponta la informaţia că ministrul Voinea pleacă din Guvern.

Teodora Badescu

Lasa un comentariu

Prin continuarea navigării pe hotweek.ro, confirmaţi că acceptaţi utliizarea fişierelor tip cookies sau tehnologii asemănătoare pentru a analiza traficul şi a vă propune funcţionalităţi sociale, conţinut şi eventuale publicităţi personalizate. Accept Mai mult