15.5 C
România
26 octombrie 2020
Produse din Polonia
Economie

Romania si tarile din Europa de Est, asaltate de produse din Polonia. In timp ce lanturile internationale se concentreaza pe online, polonezii deschid magazine traditionale

Tarile din Europa de Est, printre care si Romania, au devenit o piata de desfacere in expansiune pentru produsele din Polonia. In timp ce marile lanturi internationale de haine si incaltaminte se concentreaza mai mult pe vanzarile online, polonezii au luat cu asalt Europa de Est cu magazine traditionale. 

Un exemplu este cel al retailerilor polonezi de haine si incaltaminte LPP si CCC, la care am i-am adauga si pe cei de la Sinsay. LPP, copia Europei de Est la H&M si Zara, vroia sa urmeze exemplul celor doi rivali si sa devina unul din primii cinci jucatori mondiali. Aceste planuri au fost zadarnicite in mare masura de pandemie, insa avand in vedere ca Europa de Est face fata crizei mai bine decat economiile occidentale, LPP s-a gandit sa se concentreze mai mult pe regiunea din jurul Poloniei.

„Abordarea noastra fata de extindere s-a modificat din cauza pandemiei. Speram ca incepand de anul viitor vom relua expansiunea cu noi magazine, construite in principal pe pietele estice”, a declarat directorul general adjunct de la LPP, Przemyslaw Lutkiewicz.

Strategia de expansiune a LPP vine intr-un moment in care marile marci occidentale, care s-au inghesuit spre regiunea CEE in anii 2000 pentru a profita de avantajele oferite de cresterea veniturilor si avansul rapid al economiilor, incep sa inchida magazinele din Europa Centrala si de Est.

Si retailerul polonez de incaltaminte CCC si-a revizuit planurile de expansiune pentru acest an, dar are in vizor noi investitii in Europa de Est in 2021. „Cu siguranta vom deschide noi magazine in Romania sau Rusia, pentru ca acestea sunt piete bune”, a declarat directorul general de la CCC, Marcin Czyczerski.

Potrivit datelor Euromonitor International, piata de haine si incaltaminte din Polonia, Romania si Rusia era de aproximativ 55,2 miliarde euro in 2019, la mai putin de jumatate decat cea din Marea Britanie si Germania. In schimb, ritmul de crestere a cheltuielilor per cap pe piete precum Polonia si Romania a fost de 19% respectiv 43% intre 2015 si 2019, comparativ cu o crestere de 6% in Marea Britanie si o scadere de 1,5% in Germania.
Prin investitiile in magazinele traditionale LPP si CCC mizeaza pe faptul ca in est consumatorii prefera in continuare sa cumpere mai degraba din magazine decat online.

Potrivit Euromonitor, ponderea comertului electronic in Polonia, Romania si Rusia era in 2019 undeva intre 13 si 14%, comparativ cu 25% in Germania si 27% in Marea Britanie.

Pentru multi consumatori rusi si est-europeni, oferta online a retailerilor lasa de dorit. LPP recunoaste ca, din cauza pandemiei, afacerile online au devenit o prioritate, dupa ce in primul trimestru vanzarile online au ajuns la o treime din totalul vanzarilor de la mai putin de 12% pe ansamblul anului trecut. Cu toate acestea, LPP se asteapta ca vanzarile online sa creasca doar gradual in Europa Est.

„Pietele est europene sunt diferite. Consumatorii de aici prefera metodele traditionale de shopping asa ca aici vom deschide mai multe magazine”, a spus directorul general adjunct de la LPP, Przemyslaw Lutkiewicz.

La randul sau CCC a constatat o crestere a vanzarilor online la nivel global dar cu toate acestea crede ca are sanse de a cuceri cote de piata de la rivalii locali mai mici in regiunea Europei de Est, care au fost nevoiti sa vanda, ieftin, unele magazine din cauza pandemiei.

 

Stiri pe aceeasi tema

Ministerul Energiei cere Romgaz sa asigure stocurile de gaze pentru iarna 2015-2016

Cristiana Petrariu Bota

Unde gaseste bani o firma mica din Romania, cand nu are acces la fonduri europene si nici la credite bancare?

Cristiana Petrariu Bota

Generatia Covid din Marea Britanie va inregistra un nivel triplu de somaj la sfarsitul anului 2020, avertizeaza The Resolution Foundation

Ioana Badulescu

Lasa un comentariu

Prin continuarea navigării pe hotweek.ro, confirmaţi că acceptaţi utliizarea fişierelor tip cookies sau tehnologii asemănătoare pentru a analiza traficul şi a vă propune funcţionalităţi sociale, conţinut şi eventuale publicităţi personalizate. Accept Mai mult