14.6 C
România
26 octombrie 2020
Stiri locale

Santierul naval Daewoo Mangalia ar putea fi lichidat din cauza problemelor financiare

Principalul actionar al Daewoo Mangalia cere lichidarea santierului naval din cauza problemelor financiare. Astfel, Daewoo Shipbuilding&Marine Engineering trebuie sa lichideze santierul naval Daewoo Mangalia si o companie eoliana din SUA datorita problemelor financiare grave cu care se confrunta grupul, avertizeaza Korea Development Bank, cel mai mare actionar al acestuia, transmit agentiile de presa internationale. 

In procesul lichidarii, incluzand injectarea de capital de lucru si actualizarea garantiilor de imprumut, ar putea aparea o pierdere semnificativa, mai sustine principalul actionar cu referire la lichidarea santierului naval Daewoo-Mangalia Heavy Industries (DMHI), cel mai mare constructor de nave din Romania, controlat de grupul sud-coreean Daewoo si de statul roman.

Korea Development Bank (KDB), care detine o participatie de 31,46% la Daewoo Shipbuilding&Marine Engineering, considera ca lichidarea celor doua divizii este inevitabila, avand in vedere pierderile operationale ale grupului, de peste 3.000 de miliarde de woni (2,5 miliarde dolari), scrie portalul Korea IT Times, citat de agentiile de presa.

Presedintele grupului, Jung Seong-rip, a declarat anterior ca Daewoo trebuie sa restructureze toate subsidiarele care nu au legatura cu contructia de nave.

KDB, principalul creditor al Daewoo, considera insa ca in restructurare trebuie inclus si santierul naval din Mangalia.

„Daewoo Mangalia si DeWind sunt incapabile sa functioneze in continuare din cauza problemelor actuale ale grupului si trebuie lichidate. In procesul lichidarii, incluzand injectarea de capital de lucru si actualizarea garantiilor de imprumut, ar putea aparea o pierdere semnificativa”, a anuntat Korea Development Bank.

Un oficial al KDB a explicat ca lucrurile vor fi mai clare dupa analizarea situatiei financiare.

„Chiar daca lucrurile vor fi mai clare dupa analiza situatiei financiare, daca sa restructuram diviziile din strainatate, se pare ca lichidarea va fi singura solutie”, a spus oficialul.

Santierul naval Daewoo-Mangalia Heavy Industries (DMHI), cel mai mare constructor de nave din Romania, controlat de grupul sud-coreean Daewoo si de statul roman, a raportat pentru anul trecut pierderi record de 700 mil. lei, un nivel de aproape sapte ori mai mare fata de 2013, arata datele de la Registrul Comertului.

Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering detine din 1997 o participatie de 50,99% la DMHI. Ceilalti actionari sunt Santierul Naval 2 Mai Mangalia, aflat in propritatea Ministerului Economiei, cu o detinere de 48,99%, si trei investitori coreeni.

Pe langa Daewoo Mangalia, grupul trebuie sa rezolve si problema diviziei eoliene DeWind din Irving, Texas, care este nerentabila.

Foto: incomemagazine.ro

Stiri pe aceeasi tema

Bogdan Obada este noul director medical al Spitalului Judetean din Constanta

Delia Ion

Accident de microbuz la Ploiesti, cinci ambulante chemate pentru interventie

Ioana Badulescu

Primaria Sector 6 – Achitarea integrala a impozitelor locale se poate face inclusiv luni, 2 aprilie 2018, cu bonificatia de 10%

Ioana Badulescu

Lasa un comentariu

Prin continuarea navigării pe hotweek.ro, confirmaţi că acceptaţi utliizarea fişierelor tip cookies sau tehnologii asemănătoare pentru a analiza traficul şi a vă propune funcţionalităţi sociale, conţinut şi eventuale publicităţi personalizate. Accept Mai mult