Distantarea sociala in aeroporturi si avioane este una dintre masurile care se vor pastra in vederea reluarii zborurilor pentru calatori
Breaking NewsExterne

Scaunele goale din avion ar putea duce la o explozie a preturilor la bilete. Companiile aeriene nu sustin masura si cer distantare sociala

Asociatia Internationala a Transportului Aerian (IATA) sustine purtarea mastilor de catre pasageri si echipaje la bordul aeronavelor, insa nu accepta impunerea masurilor de distantare sociala care ar lasa scaunele din mijloc neocupate. IATA sustine ca un loc distanta intre doi pasageri nu va oferi o separare de 1 – 2m, asa cum recomanda autoritatile, latimea medie a scaunului fiind mai mica de 50 cm, iar pretul biletelor ar putea exploda. „Epoca calatoriilor accesibile va lua sfarsit”, se arata intr-un comunicat de presa.

Solicitarea de masuri de distantare sociala la bordul aeronavelor ar schimba fundamental economia aviatiei prin reducerea factorului de incarcare maxima la 62%. Aceasta este cu mult sub media factorului de incarcare al industriei, de 77%. Cu mai putine locuri vandute, pretul biletelor ar creste brusc. „Fata de 2019, tarifele aeriene ar trebui sa creasca dramatic – intre 43% si 54% in functie de regiune”, precizeaza Asociatia Internationala a Transportului Aerian.

Alexandre de Juniac, Director General si CEO al IATA, declara:

„Mediul din cabina aeronavelor face dificila, in mod natural, transmiterea virusurilor. Astfel se explica numarul redus de cazuri de infectare la bord. Scopul nostru imediat este de a creste suplimentar siguranta in aeronave, astfel incat pasagerii si echipajele sa revina cu incredere la calatoria cu avionul. Screeningul, acoperirea fetei si mastile de protectie sunt masuri pe care le recomandam. Insa pastrarea scaunul din mijloc neocupat, nu este o solutie.”

Masuri propuse pentru reducerea riscului de transmitere al virusului Sar-Cov-2, la bordul aeronavelor

IATA recomanda pasagerilor purtarea mastilor la bordul aeronavelor si purtarea obligatorie a mastii de catre personalul de bord.

Pe langa acoperirea fetei sunt propuse si alte masuri temporare de biosecuritate:

-masurarea temperaturii inainte de imbarcare;

-imbarcare si debarcare care reduce contactul cu alti pasageri sau cu echipajul avionului;

-limitarea miscarii in cabina in timpul zborului;

-igienizarea frecventa a cabinei;

-proceduri de catering simplificate care reduc circulatia echipajului si interactiunea cu pasagerii.

De asemenea, IATA precizeaza ca testarea pentru boala COVID-19 sau pasapoartele de imunitate ar putea fi, de asemenea, incluse ca masuri temporare de biosecuritate.

IATA nu recomanda restrictionarea utilizarii „scaunului mijlociu” pentru a crea distantare sociala in timpul aeronavei. Dovada, desi este limitata, sugereaza ca riscul de transmitere a virusului la bordul aeronavelor este scazut chiar si fara masuri speciale.

Articole asemănătoare

Director ANM: Iernile se schimba in Romania. Anul acesta e foarte posibil sa avem fenomene extreme

Lucy Ionesco

Romanii din Marea Britanie vs incertitudinea Brexit

Delia Ion

Medicii cer recunoasterea garzilor ca vechime in munca. Medicii romani exista, trebuie sa-i motivam sa ramana in tara, atrage atentia Alianta Medicilor

Ioana Badulescu