Reportajul „Se poarta Romania” a fost prezentat duminica, 13 martie 2016, in emisiunea Romania te Iubesc, difuzata de Pro TV. Ce este in spatele etichetei Made in Romania? Anca Nastasi a vorbit despre brandul romanesc si a exemplificat ce se afla in spatele etichetei „Made in Romania”. Romanii viseaza la ziua in care vor putea vinde brandul romanesc in tara si la export, asta e clar. Dar dincolo de asta, sa nu uitam ca un pic de mandrie romaneasca la cumparaturi, nu strica!
„Azi, ora 18:00, ProTV: „Romania, te iubesc!” Noua generatie a designului romanesc ne da o lectie in economie: Vorbim pe sleau despre mana de lucru , cost de productie si pret, concurenta, marketing, vanzari si profit. „Ce e in spatele unei etichete „Made in Romania”? vedeti diseara, Sunt Anca Nastasi si va astept cu drag!”, a scris Anca pe Facebook.
Echipa Pro TV a mers in fabricile brandurilor romanesti! O cunoastem pe Ioana Ciolacu – un designer de top care a renuntat la o cariera in Londra si a ales sa scrie pe hainele ei „Made in Romania”.
ROMANIA, TE IUBESC – Brandul romanesc se impune incet, dar sigur
Creatorii romani declara razboi importatorilor de moda. Angela este un producator de pantofi care are un boutique in Iasi. Se lupta cu produsele ieftine din import si vinde cel putin 4.000 de perechi in Romania si ii ramane profit net 20%.
„Sunt convinsa ca vom auzi de tot mai multi designeri romani in urmatoarea perioada”, spune o alta producatoare de brand romanesc.
Smiley Shoes este tot un brand romanesc. In spatele pantofilor zambitori este un atelier de la Targoviste. Doua surori depun eforturi ca afacerea sa mearga, iar tatal lor este creatorul. Si-a facut ucenicia la un pantofar polonez. A facut ani intregi incaltari barbatesti, insa s-a transformat intr-o adevarata afacere cand fetele au venit cu ideea pantofilor zambitori. Deocamdata, pantofii zambitori sunt disponibili doar pe internet.
Andreea Tincu a simtit ca hainele romanesti au nevoie de sustinere in tara. Prima doamna a Romaniei, Carmen Iohannis, i-a purtat bucuroasa creatiile. Andreea gandeste colectiile, care se produc la o fabrica din Roman.
Din pacate, in industria creatoare romaneasca, finantarea ramane inca o problema. Noua generatie de designeri reporneste de la zero industria creatoare din Romania. Sansa e ca acest boom romanesc sa genereze locuri de munca, taxe si impozite, dar si profit, care ramane in tara.
Asadar, un pic de mandrie romaneasca la cumparaturi, nu strica!