6.1 C
România
26 februarie 2021
Masinile cu volan pe dreapta din afara UE nu vor mai putea fi omologate in Romania. Cat costa mutarea volanului de pe dreapta pe stanga
Social Stiri locale

Sistemul de limitare a vitezei va fi instalat pe toate masinile din Europa. Acesta va cobori automat viteza masinii si o va adapta limitei legale

Oficialii Comisiei Europene vor mai putine tragedii pe sosele, astfel intentioneaza sa oblige marile companii producatoare de vehicule sa faca masini cu un sistem inteligent care sa le limiteze viteza. Oficialii europeni sustin ca limitarea automata a vitezei masinilor va duce la scaderea numarului de accidente. 

Practic, acesta va cobori automat viteza masinii si o va adapta limitei legale. Statisticile mondiale arata ca in fiecare an mai mult de un million de oameni isi pierd viata in accidente rutiere. Iar Romania din pacate este pe primul loc in Europa la acest capitol sumbru.

Sistemul inteligent de limitare a vitezei ar urma sa fie instalat pe toate masinile din Europa. Va utiliza senzori si camere video care sa recunoasca semnele de circulatie si va adapta automat viteza vehiculelor la limitele legale – tinand cont si de informatiile GPS.

Sistemul controlat electronic nu va pune frana brusca, dar va limita viteza maxima, impiedicand soferul sa accelereze masina peste limita admisa.

Oficialii europeni sustin ca limitarea automata a vitezei masinilor va duce la scaderea numarului de accidente. In fiecare an, peste 25.000 de oameni isi pierd viata pe soselele din Uniunea Europena si aproape un milion sunt raniti.

Presedintele Federatiei Europene pentru victimele rutiere: “Eu cred ca ne va ajuta sa reducem numarul accidentelor grave si ale victimelor rezultate in urma acestora. Daca am avea o pastila, care sa previna 25.000 de morti si 150.000 de raniti, in 60 de ani, cred ca nimeni nu se va opune sa o folosim.”

Potrivit oficialilor europeni, dispozitivul care ii va impiedica pe soferi sa accelereze mai mult decat le permite legea ar reduce numarul accidentelor cu 30%.

Andrei Hicea, copilot raliu: “S-a testat in Suedia si in Olanda. Cu siguranta poate ajuta traficul din punct de vedere al securitatii. Pe de alta parte nu stiu daca ar fi benefic in cazul in care intalnim o situatie de urgenta, un obstacol sau ceva, acel sistem ne-ar putea impidica sa facem acest lucru.”

Specialistii din industria auto sunt de parere ca sistemul ar trebui sa fie optional – si sa nu ii incurce pe soferi mai mult decat sa ii ajute.

Sofer din Cluj: ”In oras mi s-ar parea in ordine, dar in rest nu. In oras, intr-adevar, sunt multe intersectii, treceri de pietoni, ar fi ok. In afara orasului, nu intotdeauna este aglomerat. Pe timpul noptii, spre exemplu, mai poti sa recuperezi din timpul pierdut.”

Sofer din Bistrita: “Nu e prea buna ideea. Eu daca vreu sa plec de la Constanta fac 3 zile pe drum, nu avem autostrazi, daca am avea autostrazi ar fi cu totul altceva.”

Pe de alta parte, producatorii de automobile spun ca propunerea Comisiei Europene nu le acorda suficient timp sa implementeze sistemul de limitare a vitezei. Daca va fi aprobata in Parlamentul European, reglementarea ar intra in vigoare in 2022. In Romania anul trecut au avut loc peste 1.500 de accidente din cauza vitezei si 400 dintre ai nostri au pierit. Alti 1.600 s-au ales cu rani grave.

Stiri pe aceeasi tema

Inchisoarea la domiciliu nu rezolva problema de fond a penitenciarelor, sustine liderul sindical din penitenciare

Ioana Badulescu

6 raniti de la Colectiv vor fi operati in spitale din Olanda

Cristiana Petrariu Bota

Laura Codruta Kovesi, confirmata de Consiliul UE in functia de procuror sef al Parchetului European. Ce atributii va avea in urmatorii 7 ani

Cristiana Petrariu Bota

Lasa un comentariu

Prin continuarea navigării pe hotweek.ro, confirmaţi că acceptaţi utliizarea fişierelor tip cookies sau tehnologii asemănătoare pentru a analiza traficul şi a vă propune funcţionalităţi sociale, conţinut şi eventuale publicităţi personalizate. Accept Mai mult