Sondaj IMAS. Cine ar castiga alegerile prezidentiale din 2019, ce procente ar obtine Iohannis, Dragnea si Tariceanu
Alegeri Politica

SONDAJ ISSPOL. Cu cine vor vota romanii la alegerile din 2016

Jumătate dintre români nu ştiu cu cine să voteze sau nu vor vota deloc la alegerile din 2016. Cel putin asta releva un sondaj realizat de Institutul de Studii Sociale si Politice (ISSPOL), potrivit caruia aproximativ jumătate dintre români nu știu cu cine vor vota sau nu vor să își exercite dreptul de vot la alegerile locale sau parlamentare din 2016.

Dacă mâine s-ar organiza alegeri locale, 38% dintre subiecții cercetării au spus că nu s-au hotărât cu cine ar vota, iar 16% că nu ar vota în cazul unui astfel de scrutin. Dintre cei care și-au exprimat intenția de vot și au preferințe clare la alegerile locale 2016, 48% au afirmat că vor vota cu candidații PSD, iar 39% cu reprezentanții PNL, 5% cu ALDE, 4% cu PMP, 3% cu UDMR și 1% cu UNPR.

Potrivit sondajului, 83% dintre români au participat cel puțin la alegerile parlamentare, în timp ce 17% nu au făcut acest lucru.

Și în cazul alegerilor generale, 34% dintre respondenți nu s-au hotărât cu ce partid să voteze, iar 13% au indicat că nu vor vota la acest scrutin.

Dintre cei care vor vota la alegerile parlamentare 2016, 45% au răspuns că vor vota cu PSD, 39% cu PNL, 4% cu ALDE, 4% cu PMP, 2% cu UDMR, 4% cu alt partid și 2% cu independenți.

Cercetarea relevă că 36% dintre intervievați nu pot aprecia ce partid va câștiga următoarele alegeri legislative, în timp ce 35% dintre participații la studiu consideră că alegerile legislative vor fi câștigate de candidații PSD, iar 27% de către cei ai PNL.

Întrebați cărui partid nu ar acorda votul, 23% dintre cei care au luat parte la studiu au declarat că nu ar vota niciodată candidații PSD, 21% pe cei ai UDMR, 15% pe cei ai PNL, 9% pe cei ai PMP, 6% pe cei ai UNPR, iar 2% pe cei ai ALDE.

Sondajul ISSPOL mai arată că 86% din cei chestionați au participat cel puțin o dată la alegerile locale, în timp ce 14% niciodată.

În ceea ce privește direcția în care se îndreaptă România, 35% dintre români consideră că lucrurile merg într-o direcție greșită.

Pe de altă parte, românii se declară în majoritate satisfăcuți de viața pe care o au.

Studiul relevă că satisfacția privind viața avută și încrederea că lucrurile în România se îndreaptă în direcția bună cresc proporțional cu veniturile respondenților.

Corupția, drumurile proaste și lipsa locurilor de muncă sunt principalele trei probleme cu care se confruntă cea mai mare parte a electoratului din România. Astfel, 18% dintre aceștia au arătat că principala problemă cu care se confruntă este corupția, 17% — drumurile proaste și 16% — lipsa locurilor de muncă. Pe următoarele locuri se situează serviciile medicale necorespunzătoare, taxele și impozitele mari, birocrația din instituțiile locale, lipsa locurilor de parcare și a apei curente.

Conform sondajului pe agenda alegătorilor pe primele locuri se situează crearea de noi locuri de muncă, dezvoltarea economiei și îmbunătățirea serviciilor medicale, iar pe ultimele locuri interzicerea accesului imigranților sirieni în România, introducerea impozitului progresiv în locul cotei unice de impozitare și reducerea numărului celor care încasează alocații, indemnizații și ajutoare.

Studiul ISSPOL a fost realizat, în perioada 1-5 februarie, la nivel național pe un eșantion de 1.065 de persoane cu drept de vot. Marja de eroare este de +/- 3% la un nivel de încredere de 95%. Metoda de culegere a datelor a fost interviul telefonic.

Stiri pe aceeasi tema

UDMR considera ca n-ar fi rau pentru Guvern sa faca o pauza

Cristiana Petrariu Bota

Iohannis a anuntat ca va sesiza CCR cu privire la bugetul pe 2019: Bugetul rusinii nationale, asta este bugetul propus pentru 2019. Un buget nerealist, supraevaluat si intarziat

Cristiana Petrariu Bota

Acte normative aflate pe agenda sedintei de Guvern din 26 octombrie 2017

Ioana Badulescu

Lasa un comentariu

Prin continuarea navigării pe hotweek.ro, confirmaţi că acceptaţi utliizarea fişierelor tip cookies sau tehnologii asemănătoare pentru a analiza traficul şi a vă propune funcţionalităţi sociale, conţinut şi eventuale publicităţi personalizate. Accept Mai mult