17.8 C
România
4 octombrie 2024
Viata bate filmul

SUBIECTE ROMANA EVALUARE 2015. SUBIECTE – REZOLVARE SUBIECTE ROMANA LA EVALUAREA NATIONALA, 22 IUNIE 2015

SUBIECTE ROMANA EVALUARE 2015. SUBIECTE – REZOLVARE SUBIECTE LA ROMANA LA EVALUAREA NATIONALA. ELEVII SUSTIN LUNI, 22 IUNIE 2015, PROBA SCRISA LA LIMBA SI LITERATURA ROMANA DE LA EVALUAREA NATIONALA 2015. Sunt emotii mari pentru absolventii de clasa a 8-a, in conditiile in care subiectele la Limba romana la EVALUAREA 2015 nu vor fi tocmai usoare, potrivit profesorilor. 

SUBIECTE ROMANA EVALUARE 2015. SUBIECTE – REZOLVARI LA ROMANA LA EVALUAREA NATIONALA. HotWeek.ro va invita sa parcurgeti SUBIECTELE LA EVALUAREA NATIONALA din 2014. Au fost subiecte nu foarte grele, dar care au dat batai de cap celor care nu au stat cu burta pe carte.

SUBIECTE ROMANA EVALUARE 2015. SUBIECTE – REZOLVARI LA ROMANA LA EVALUAREA NATIONALA.  Evaluare Naţională 2015. Calendar

13 iunie – încheierea cursurilor pentru clasa a VIII-a
15-17 iunie – înscrierea la Evaluarea Naţională
22 iunie – limba şi literatura română – probă scrisă
23 iunie – limba şi literatura maternă – probă scrisă
24 iunie – matematica – probă scris
26 iunie – afişarea rezultatelor (până la ora 16)
26 iunie – depunerea contestaţiilor (orele 16 – 20)
27 iunie-29 iunie – rezolvarea contestaţiilor
30 iunie – afişarea rezultatelor finale după contestaţii

DETALII DESPRE EVALUAREA NATIONALA 2015 – SUBIECTE. BAREME

SUBIECTE ROMANA EVALUARE 2015. SUBIECTE – REZOLVARI LA ROMANA LA EVALUAREA NATIONALA. Subiectele si baremele integrale de la examenul de Limba si literatura romanaEVALUAREA NATIONALA 2014 au fost publicate pe edu.ro. Elevii de clasa a 8-a au avut de rezolvat la primul examen din cadrul evaluarii nationale, proba scrisa la Limba romana, doua subiecte cu mai multe cerinte, pornind de la un fragment din poezia “Randuri pentru Anul Nou” de Ion Minulescu si de la un fragment dintr-un text publicat in presa de Corina Zorzor, sub titlul “Empatia, o abilitate dobandita prin lectura”.

SUBIECTE ROMANA EVALUARE 2015. SUBIECTE – REZOLVARI LA ROMANA LA EVALUAREA NATIONALA. Subiectele de la examenul de Limba si literatura romana din cadrul Evaluarii Nationale 2014 au fost structurate pe doua mari cerinte, fiecare cu mai multe sub-puncte. La Subiectul I, absolventii de clasa a VIII-a au avut de raspuns mai multor cerinte pornind de la poezia „Randuri pentru Anul Nou” de Ion Minulescu. La al doilea subiect de la EVALUAREA NATIONALA de anul trecut, absolventii au avut ca cerinta sa povesteasca o intamplare petrecuta la o intalnire organizata de scoala cu un scriitor contemporan.

SUBIECTE ROMANA EVALUARE 2015. SUBIECTE – REZOLVARI LA ROMANA LA EVALUAREA NATIONALA. Examenul de EVALUARE NATIONALA a inceput la ora 9:00 si a durat 2 ore. A fost al treilea an in care elevii sustin examenul in sali supravegheate video, ca la Bacalaureat. Premiera pe care a adus-o EVALUAREA NATIONALA  la sesiunea de anul trecut a reprezentat-o faptul ca media de la acest examen va avea o pondere de 75% in media de admitere la liceu.

TOT CE TREBUIE SA STII DESPRE EVALUAREA NATIONALA 2015

SUBIECTE ROMANA EVALUARE. SUBIECTE – REZOLVARE SUBIECTE LA ROMANA LA EVALUAREA NATIONALA. CE SUBIECTE S-AU DAT ANUL TRECUT LA EVALUARE

Limba si literatura romana

* Toate subiectele sunt obligatorii. Se acorda 10 puncte din oficiu.
* Timpul de lucru efectiv este de 2 ore.

SUBIECTUL I (42 de puncte)
Citeste, cu atentie, textul:

Bine-ai venit, An nou!…
Bine-ai venit…
De cand te-astept aproape-am si albit…
Dar fiindca-mi intri-n casa-ntaia oara,
Te rog sa nu-mi faci casa de ocara…
Nu te grabi sa-mi intri pe furis,
C-abia sosisi…
Noroc ca te-asteptam destept
Sa te previu la timp, sa fii atent,
Si-n clipa marelui eveniment
Sa-mi calci in casa cu piciorul drept… […]

Asa te vreau!…
Te vreau la trup curat… neprihanit…
Si tot asa la suflet si la minte […]

An nou…
Ai auzit ce-ti cer?…
Nu-ti cer sa faci nimic in casa mea,
Mai mult decat ai face tu-ntr-a ta!… […]

An nou!…
Fii nou de sus si pana jos!…
Copil al nimanui si-al tuturor, […]
Copil galagios…
Desfasura-te-ncet de pe mosor*…
Incet… cat mai incet… si linistit…
Si fii atent ca nu care cumva
Sa ti se rupa firu-n casa mea!…
Bine-ai venit, An nou…
Bine-ai venit!…
(Ion Minulescu, Randuri pentru Anul Nou)

* mosor, s.n. – Piesa cilindrica din lemn, de metal sau de material plastic, pe care se infasoara ata, fire de matase, sarma etc.

A. Scrie, pe foaia de examen, raspunsul pentru fiecare dintre cerintele de mai jos:
1. Noteaza cate un sinonim potrivit pentru sensul din text al cuvintelor subliniate: fiindca, cer, linistit. 6 puncte
2. Explica rolul virgulei in secventa: Bine-ai venit, An nou!… 6 puncte
3. Precizeaza masura primelor doua versuri ale poeziei. 6 puncte
4. Mentioneaza doua trasaturi ale genului liric, prezente in textul dat. 6 puncte
5. Prezinta, in 30-50 de cuvinte, semnificatia titlului poeziei. 6 puncte

B. Redacteaza o compunere de 150-250 de cuvinte in care sa-ti prezinti opinia despre semnificatia mesajului poeziei Randuri pentru Anul Nou de Ion Minulescu. 12 puncte
In compunerea ta, trebuie:
– sa formulezi o opinie despre semnificatia mesajului poeziei;
– sa-ti sustii opinia formulata prin doua argumente potrivite, valorificand textul dat;
– sa ai un continut adecvat cerintei;
– sa respecti precizarea referitoare la numarul de cuvinte.

SUBIECTUL al II-lea (36 de puncte)
Citeste, cu atentie, textul:

Cartile de fictiune pe care le citim ne ajuta sa empatizam cu cei din jur si sa ne adaptam mai usor la diverse situatii de viata, arata cele mai recente studii psihologice.
In urma unei cercetari realizate de Universitatea York pe copii cu varste cuprinse intre 4 si 6 ani, psihologii au observat ca aceia care au fost expusi mai mult timp la literatura pentru copii decat la desene animate televizate au mai mare capacitate de empatie* […].
Implicarea in povestile fictive din carti aduce informatii noi despre viata sociala, iar acest lucru este extrem de benefic in randul copiilor, fiindca le arata versiuni ale lumii din afara universului propriu.
Totodata, studiul releva ca volumele de fictiune il ajuta pe cititor sa se adapteze la viata sociala mai mult decat o fac lucrarile nonfictionale. Intelegerea personajelor dintr-o naratiune este, astfel, echivalentul cunoasterii a diferitelor tipuri umane din viata reala. Cand sunt scrise bine, romanele constituie in sine povesti despre viata, care il incurajeaza pe cititor sa inteleaga mai bine profunzimea experientei umane.
(Corina Zorzor, Empatia, o abilitate dobandita prin lectura, in adevarul.ro)
* empatie, s.f. – identificare, prin traire, cu alte persoane, cu eroii cartilor etc.

A. Scrie, pe foaia de examen, raspunsul pentru fiecare dintre cerintele de mai jos:
1. Formuleaza cate un enunt in care sa precizezi urmatoarele aspecte din textul dat:
– universitatea in cadrul careia s-a realizat cercetarea mentionata in textul dat;
– categoria de copii cu o capacitate mai mare de empatie. 4 puncte
2. Scrie numele autorului si titlul articolului din care este extras fragmentul dat. 4 puncte
3. Mentioneaza ce parte de vorbire este fiecare dintre cuvintele subliniate din secventa: Cartile de fictiune pe care le citim ne ajuta sa empatizam cu cei din jur si sa ne adaptam mai usor la diverse situatii de viata, arata cele mai recente studii psihologice. 4 puncte
4. Precizeaza functia sintactica a cuvintelor subliniate din secventa: In urma unei cercetari realizate […] pe copii cu varste cuprinse intre 4 si 6 ani, psihologii au observat ca aceia care au fost expusi mai mult timp la literatura pentru copii decat la desene animate televizate au mai mare capacitate de empatie […]. 4 puncte
5. Transcrie doua propozitii subordonate diferite din fraza urmatoare, precizand felul acestora: Cand sunt scrise bine, romanele constituie in sine povesti despre viata, care il incurajeaza pe cititor sa inteleaga mai bine profunzimea experientei umane. 4 puncte
6. Construieste o fraza alcatuita din doua propozitii in care sa existe o propozitie subordonata predicativa, introdusa prin conjunctia subordonatoare sa. 4 puncte

B. Redacteaza, in 80-150 de cuvinte, o scurta naratiune in care sa prezinti o intamplare petrecuta in timpul participarii la o intalnire organizata de scoala, cu un scriitor contemporan. 12 puncte
In compunerea ta, trebuie:
– sa relatezi o intamplare, respectand succesiunea logica a evenimentelor;
– sa precizezi doua elemente ale contextului spatio-temporal;
– sa ai un continut adecvat cerintei;
– sa respecti precizarea referitoare la numarul de cuvinte.

Nota! Respectarea, in lucrare, a ordinii cerintelor nu este obligatorie.
Vei primi 12 puncte pentru redactarea intregii lucrari (unitatea compozitiei – 1 p.; coerenta textului – 2 p; registrul de comunicare, stilul si vocabularul adecvate continutului – 2 p; ortografia – 3 p; punctuatia – 2 p; asezarea corecta a textului in pagina, lizibilitatea – 2 p.)”

Calendar Evaluarea Nationala 2014
13 iunie Incheierea cursurilor pentru clasa a VIII-a
16 – 18 iunie Inscrierea la Evaluarea Nationala
23 iunie Limba si literatura romana – proba scrisa
24 iunie Limba si literatura materna – proba scrisa
25 iunie Matematica – proba scrisa
27 iunie Afisarea rezultatelor (pana la ora 16:00)
27 iunie Depunerea contestatiilor (orele 16:00 – 20:00)
28 iunie – 30 iunie Rezolvarea contestatiilor
1 iulie Afisarea rezultatelor finale dupa contestatii

Anul trecut, 75,89% dintre elevi au obtinut note peste 5, pe fondul acuzelor ca subiectele au fost mult mai usoare decat in anii precedenti. In 2013, la primul examen din cadrul Evaluarii Nationale au participat 161.724 de elevi, cu aproape 5.000 de elevi mai putin decat sunt asteptati anul acesta. In 2012, la proba de Limba si literatura romana s-au prezentat 166.830 de elevi. Si anul trecut, si in urma cu doi ani de la acest examen a fost dat afara cate un elev, in ambele cazuri fiind vorba despre incercarea de a folosi telefonul mobil pentru a copia (Sursa).

Amintim ca elevii care intra sala de examen cu copiute sau cu mijloace electronice de calcul primesc nota 1 la proba respectiva, indiferent daca au copiat sau nu.

Rezultatele Evaluarilor Nationale din ultimii 10 ani

75,89% dintre absolventii de clasa a VIII-a au obtinut note peste 5 la examenul de Evaluare Nationala 2013, cu aproape 10 puncte procentuale mai multi decat in 2012. Cresterea substantiala a promovabilitatii a venit pe fondul acuzelor ca subiectele au fost mult mai usoare decat in trecut, lucru care ar putea duce la frustrarea elevilor buni.

Numarul de elevi cu note peste 5 in anii 2004 – 2013 a fost:
2013 – 75,89% / Al doilea an cu camere video, primul cu acuzatii ca subiectele sunt simple
2012 – 66,12% / Primul an in care au fost introduse camere video la evaluare
2011 – 81,79%
2010 – 85,97%
2009 – 88,90%
2008 – 89,93%
2007 – 77,96%
2006 – 67,16%
2005 – 62,39%
2004 – 71,38%
Evaluarea Nationala 2012 – transe de medii

Media 10: obtinuta de 0,2%
Media 9.50 – 10: obtinuta de 3,8%
Media 9 – 9.50: obtinuta de 5,3%
Media 8.50 – 9: obtinuta de 5,7%
Media 8 – 8.50: obtinuta de 6,1%
Media 7.50 – 8: obtinuta de 6,5%
Media 7 – 7.50: obtinuta de 6,9%
Media 6.50 – 7: obtinuta de 7,6%
Media 6 – 6.50: obtinuta de 7,8%
Media 5.50 – 6: obtinuta de 8,1%
Media 5 – 5.50: obtinuta de 8%
Media sub 5: obtinuta de 33,9%
Evaluarea Nationala 2011 – transe de medii
Media 10: obtinuta de 0,2%
Media 9.50 – 10: obtinuta de 3,5%
Media 9 – 9.50: obtinuta de 5,6%
Media 8.50 – 9: obtinuta de 6,5%
Media 8 – 8.50: obtinuta de 7,5%
Media 7.50 – 8: obtinuta de 8,5%
Media 7 – 7.50: obtinuta de 9,7%
Media 6.50 – 7: obtinuta de 10,5%
Media 6 – 6.50: obtinuta de 10,8%
Media 5.50 – 6: obtinuta de 10,2%
Media 5 – 5.50: obtinuta de 8,9%
Media sub 5: obtinuta de 18,2%

Articole asemănătoare

HOROSCOP 4 IUNIE 2018. Predictii astrale pentru ziua de luni!

Delia Ion

MIREASA PENTRU FIUL MEU 21 OCTOMBRIE 2015. Valentin, eroul unui cosmar din care spera ca a iesit definitiv!

Delia Ion

SPLASH VEDETE LA APA 6 AUGUST 2015. Lidia Buble si Kamara, sarituri spectaculoase, in ciuda problemelor de sanatate

Delia Ion