11.3 C
România
25 februarie 2021
Tensiuni la TAROM. Pilotii cer demisia lui Heinzmann: Tarom are nevoie de directori care sa isi asume raspunderea!
Economie

Tensiuni la TAROM. Pilotii cer demisia lui Heinzmann: Tarom are nevoie de directori care sa-si asume raspunderea!

Tensiuni la TAROM. Pilotii companiei aeriene solicita conducerii TAROM un raport al ultimului an, in conditiile in care nu se oberva nicio imbunatatire a situatiei companiei. Desi compania TAROM nu este in faliment, pilotii sustin ca este nevoie de o alta conducere si cer, astfel, demisia directorului general Christian Edouard Heinzmann. „Avem nevoie de raspunsuri si actiune, Tarom are nevoie urgenta de un lider si cu tot respectul, acel lider nu sunteti dumneavoastra. Cu cateva exceptii, nu aveti manageri adevarati in echipa, inactivitatea lor dovedeste asta”, au scris pilotii.

„Ce se intampla acum sub conducerea dumneavoastra nu e nici macar o palida umbra a ceea ce a fost Tarom. Va cerem explicatii, va cerem actiune, daca nu e deja prea tarziu. Vrem sa stim ce anume faceti dumneavoastra si echipa dumneavoastra pentru salariile pe care le primiti. Este obligatia dumneavoastra sa ne explicati ce ati facut in ultimul an, deoarece nu vedem nicio imbunatatire a situatiei companiei”, sustin pilotii intr-o scrisoare.

„Suntem singura companie aeriana care zboara cu avioanele goale si vrem sa stim de ce. Manageri si oficiali ai companiei fac declaratii de presa alarmante si vrem sa stim de ce. Avioanele stau la sol din cauza intretinerii deficitare si nu se ia nicio masura, vrem sa stim de ce. Solicitam raspunsuri urgente, suntem in al doisprezecelea ceas, atmosfera generala de lucru se depreciaza zi de zi, nu mai vrem manageri fara responsabilitati, ascunzandu-se dupa teancuri de acte si semnaturi, comitete si comisii. Sperantele noastre au fost mari atunci cand ati venit, domnule Heinzmann. Primul Director General occidental din istoria Tarom. (…) Tarom are nevoie de conducere, de directori care sa isi asume raspunderea, avem nevoie de actiune acum! In opinia noastra a trecut vremea cuvintelor frumoase, mobilizatoare, de propaganda. Avem nevoie de raspunsuri si actiune, Tarom are nevoie urgenta de un lider si cu tot respectul, acel lider nu sunteti dumneavoastra. Cu cateva exceptii, nu aveti manageri adevarati in echipa, inactivitatea lor dovedeste asta”, mai sustin pilotii.

Consiliul de Administratie este componenta numita politic de la conducerea Companiei Tarom, iar in trecut, intr-o alta componenta totusi, s-a aflat la cutite cu managerul privat, CEO-ul belgian Christian Heinzmann.

Actualul Consiliu de Administratie este condus din mai 2014 de catre Gabriel Dumitrascu, sef al Directiei de privatizare din Departamentul pentru Energie si cel care a coordonat listarile pe bursa ale companiilor energetice in Ministerul Energiei.

Postul sau a fost ocupat anterior de catre Dante Stein, consilier al premierului Ponta. Acum, Dante Stein este doar membru simplu in CA-ul Tarom. Ceilalti membri din CA-ul Tarom sunt Toma-Dorin Cimpeanu, Dan Andrei si Anisoara Cornila.

Te-ar putea interesa si: Tarom lanseaza o oferta tentanta pentru toate destinatiile externe operate

In 2013, CA-ul condus pe atunci de bancherul Dan Pascariu a declansat un conflict cu conducerea executiva reprezentata de managerul privat, belgianul Christian Heinzmann. Atunci, Pascariu l-ar fi obligat pe Heinzmann sa-si scurteze mandatul de patru ani la doar unul, desi rezultatele companiei la acel moment erau cele mai bune din ultimii ani.

Starea de conflict intre CA si CEO-ul belgian a tinut pana in noiembrie 2013 cand noii administratori au restabilit mandatul lui Heinzmann la durata initiala de 4 ani.

Va prezentam mai jos scrisoarea pilotilor TAROM.

To Mr Heinzmann, CEO of Tarom

We are a group of pilots, some of the most senior in Company, who decided to stop being simply bystanders, concerned about the way you and some of your team are managing Tarom. For the last two years we have seen some of our best pilots leaving Tarom for better jobs, many others are about to leave soon, pilots and flight attendants flying every day with parts of a five years old uniforme, discipline going down at all levels, poor maintenance and lack of knowledge at almost all levels of technical department, marketing as in the 70’s, unable to bring passengers on board of our fleet of aircraft and for that coming with the ideea of buying smaller planes (but using regurarly Airbus 310 for short distances as TSR, with passengers to fill up an ATR 42) and directors and managers well paid but without anything else to do other then complicating an already cumbrous bureaucracy, cutting costs but incapable of producing revenue, strategy department without any strategy or viable solutions in years, a financial department with no knowledge of the aviation industry or with no power to aply financial measures, a charter department selling no charters, no real or functional site on the internet, hundreds of employees taking salaries without producing a dime, and many other things showing that Tarom is going down.
It is a sad picture of a, once, great Company, well known across continents for its proud and accomplished pilots and modern aircraft, beautiful and professional flight attendants, smart and skillful technicians and engineers, marketing professionals making money and having a future in their minds. WE , Tarom, started great Airliners in the West (Ryanair, Lauda Air) with our planes and pilots, WE were the first to accomplish goals that other bigger Companies only dreamed about.
There were times when to be employee or to fly for the national carrier was a dream and a wonder for everybody, now we have pilots leaving not just for foreign airliners but for Romanian companies, for a greater incombe and because they lost hope here.
What is happening now, under your management is not even a sad shadow of what it was. We demand answers from you, we demand action until is not too late. We want to know exactly what you and your team are doing for your salaries! It is your obligation to report what you and your team have been doing during the last 12 months as we see no positive results.
We are the only ones flying with empty airplanes and we want to know why. High rank managers of Tarom are making alarming press declarations and we want to know why. Airplanes are grounded due to poor maintenance actions, there are no measures taken and we want to know why. We expect those answers quick, we are in lack of time, the general mood in Tarom is depreciating day by day, we want no more managers without responsabilities, hiding behind comitees and groups of interests.
The hopes were high at your arrival Mr Heinzmann, the first Western CEO in the history of Tarom, we supported you when you most needed, we made efforts to accept the increased lack of respect showed by management to our legal representatives, we accepted to fly more hours and to buy our own uniformes, we are maintaining our technical knowledge and skills at such level in order to eliminate the stress of loosing our jobs in case of Tarom bankcrupcy, but now the tension inside the Company is so high that we fear worst.
Tarom needs leadership, a Board that can take responsabilities for their actions, we demand this now.In our opinion the time of nice words of propaganda has passed. We need answers, the Company needs a leader urgently and with all due respect that leader is not you . With few exceptions, there is no real manager among your Board, their inactivity proves that.

Waiting for your answers:
– Emil G. Dobrovolschi( Type Rating Examiner Airbus 320&Airbus 310 )
– Augustin F. Niculescu( Captain Airbus 320& Airbus 310)
– Liviu Ijacu (Type Rating Examiner Airbus 320)
– Emil I. Jitariu(Type Rating Instructor Arbus 310)
– Cristian Dona(Type Rating Instructor Airbus 320&Airbus 310)
– Adrian Dinca(Type Rating Examiner ATR42/72)
– Mihai Balan(Type Rating Instructor Boeing 737)
– Alfred Ghergan( Captain Airbus 320/300)

——————————————————————

Domnului Heinzmann, Directorul General Tarom

Suntem un grup de piloti, unii dintre cei mai vechi si experimentati din compania Tarom, care am decis sa nu mai fim simpli spectatori la ce sa intampla, preocupati de felul in care dvs si unii din echipa dvs conduceti Tarom-ul. In ultimele 12 luni am vazut plecand pentru slujbe mai bune unii dintre cei mai buni piloti ai nostri, altii urmand sa plece in curand, piloti si insotitori de bord zburand zilnic cu uniforme incomplete, vechi de cinci ani, proces de degradare a disciplinei la aproape toate nivelurile, intretinere defectuoasa a aeronavelor si cunostinte nesatisfacatoare la aproape toate nivelurile din Directia Tehnica, marketing ca in anii 70, incompetent sa umple avioanele pe care le detinem si de aceea venind cu ideea sa cumparam avioane mai mici (dar folosind regulat Airbus-ul 310, avion lung curier cu capacitate de 209 locuri, pentru zboruri scurte cum ar fi Timisoara, dar cu pasageri cat sa umpli un ATR 42, avion cu capacitate maxima de 48 de pasageri), directori si manageri bine platiti dar cu nimic altceva de facut decat sa complice o deja prea incarcata birocratie, preocupati doar de taieri de costuri dar incapabili sa produca venituri, departament de strategie care nu produce nici o strategie sau care nu a adus vreo solutie viabila in ani, directie financiara care nu are nici un fel de cunostinte despre industria aeronautica sau fara putere de decizie in a aplica masuri de redresare financiara, departament de chartere care nu vinde chartere, fara site pe internet cu adevarat functional, sute de salariati care isi primesc salariul fara sa produca ceva si multe alte asemenea discrepante care ne arata ca Tarom-ul e in vrie.
Este o imagine trista a unei foste mari companii aeriene, bine cunoscuta in intreaga lume pentru pilotii ei performanti si indemanatici, pentru avioanele moderne, pentru stewardese frumoase si bine pregatite, pentru inginerii si mecanicii indemanatici si inventivi, pentru profesionisti de marketing care aduceau profit si aveau planuri de viitor.
Noi, Tarom, cu pilotii si avioanele noastre am format si lansat mari companii aeriene in vest ( Ryanair, Lauda Air), noi am fost printre pionierii aviatiei de transport, cu realizari la care alte companii aeriene nici nu visau. Sa fii angajat al Companiei Tarom, sa fii pilot aici era visul si incununarea unei cariere. Astazi ne pleaca pilotii si nu numai la companii straine ci si la companii romanesti, pentru venituri mai mari si pentru ca si-au pierdut speranta ca Tarom mai poate fi salvata.
Ce se intampla acum sub conducerea dumneavoastra nu e nici macar o palida umbra a ceea ce a fost Tarom. Va cerem explicatii, va cerem actiune, daca nu e deja prea tarziu. Vrem sa stim ce anume faceti dumneavoastra si echipa dumneavoastra pentru salariile pe care le primiti. Este obligatia dumneavoastra sa ne explicati ce ati facut in ultimul an, deoarece nu vedem nicio imbunatatire a situatiei companiei.
Suntem singura companie aeriana care zboara cu avioanele goale si vrem sa stim de ce.
Manageri si oficiali ai companiei fac declaratii de presa alarmante si vrem sa stim de ce.
Avioanele stau la sol din cauza intretinerii deficitare si nu se ia nicio masura, vrem sa stim de ce.
Solicitam raspunsuri urgente, suntem in al doisprezecelea ceas, atmosfera generala de lucru se depreciaza zi de zi, nu mai vrem manageri fara responsabilitati, ascunzandu-se dupa teancuri de acte si semnaturi, comitete si comisii.
Sperantele noastre au fost mari atunci cand ati venit, domnule Heinzmann. Primul Director General occidental din istoria Tarom. V-am sprijinit atunci cand ati avut cea mai mare nevoie, am facut eforturi sa suportam lipsa de respect aratata de catre management reprezentantilor nostri legali (atunci cand ati incercat sa incheiati Contractul Colectiv de Munca fara piloti si insotitori de bord), am acceptat sa zburam maximul legal de ore si sa ne cumparam uniformele de unde am putut fiecare, ne mentinem nivelul de cunostinte tehnice si de indemanare in asa fel incat sa ne putem angaja oriunde in cazul in care Tarom-ul da faliment, dar acum gradul de stres in companie e atat de mare incat ne temem de consecinte mult mai grave.
Tarom are nevoie de conducere, de directori care sa isi asume raspunderea, avem nevoie de actiune acum! In opinia noastra a trecut vremea cuvintelor frumoase, mobilizatoare, de propaganda. Avem nevoie de raspunsuri si actiune, Tarom are nevoie urgenta de un lider si cu tot respectul, acel lider nu sunteti dumneavoastra. Cu cateva exceptii, nu aveti manageri adevarati in echipa, inactivitatea lor dovedeste asta.

Asteptand raspunsurile dumneavoastra:

– Emil G. Dobrovolschi ( Instructor Examinator Airbus 320&Airbus 310 )
– Augustin F. Niculescu ( Comandant Airbus 320& Airbus 310)
– Liviu Ijacu (Instructor Examinator Airbus 320)
– Emil I. Jitariu ( Instructor Arbus 310)
– Cristian Dona ( Instructor Airbus 320&Airbus 310)
– Adrian Dinca(Instructor Examinator ATR42/72)
– Mihai Balan ( Instructor Boeing 737)
– Alfred Ghergan ( Comandant Airbus 320/310)

Stiri pe aceeasi tema

Ministerul Finantelor: Firmele care au obligatii fiscale neachitate ulterior declararii starii de urgenta vor putea solicita esalonarea la plata

Cristiana Petrariu Bota

Companiile vor trebui sa-i plateasca pe studenti cu cel putin jumatate din salariul minim brut, potrivit Legii 176/2018 privind internshipul

Ioana Badulescu

Topul celor mai mari exportatori din economia Romaniei, dominat de industria auto

Ioana Badulescu

Lasa un comentariu

Prin continuarea navigării pe hotweek.ro, confirmaţi că acceptaţi utliizarea fişierelor tip cookies sau tehnologii asemănătoare pentru a analiza traficul şi a vă propune funcţionalităţi sociale, conţinut şi eventuale publicităţi personalizate. Accept Mai mult