Sa ne evaluam elevii de gimnaziu sau sa ne evaluam nivelul invatamantului romanesc dupa 24 de ani de la comunism. E un fel de a vedea testele de simulare la evaluarea nationala, care se desfasoara zilele acestea in toate scolile din Romania. Cat de necesara este aceasta evaluare nationala a elevilor de clasa a 8-a? Parerile sunt impartite.
La 24 de ani de la comunism, invatamantul din Romania are sincope si inca mari. Drept dovada stau rezultatele inregistrate in ultimii ani atat la evaluarea nationala, cat si la bacalaureat. Elevii nu mai au chef de invatat, iar de vina nupoate fi decat sistemul. Sistemul de invatamant schimbat, raschimbat si preschimbat aproape an dupa an, situatie care nu a adus decat harababurizarea celor care predau si celor care invata. Peste toate, salariile mici cu care sunt remunerati profesorii au creat o lehamite generala in randul domnilor si doamnelor de la catedra, asta daca inca nu si-au luat talpasita peste hotare.
Dar, cum e firesc, trebuie sa ne evaluam odraslele. An de an, la evaluarea nationala, la bacalaureat, pe strada, acasa… traim intr-o evaluare generala a celor din jur si al propriului eu. Si ne gandim daca am progresat sau am regresat in acesti 20 si ceva de ani de la comunism.
Haideti sa vedem ultimele date (din 2013) din tabloul evaluarii nationale. Sunt date de la Ministerul Educatiei, oficiale si trecute in istoria invatamantului romanesc.
Un procent de 75,91 dintre elevi au luat note peste 5 la Evaluarea Naţională, cele mai bune rezultate fiind în judeţul Brăila, respectiv 89,82%, iar cele mai scăzute în Olt, cu 60,98%, potrivit datelor finale, înainte de rezolvarea contestaţiilor, centralizate de Ministerul Educaţiei.
La examenele din cadrul EVALUĂRII NAŢIONALE 2013, înainte de rezolvarea contestaţiilor, 123.503 elevi, reprezentând 75,91%, au obţinut note peste 5, a anunţat Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN), după centralizarea rezultatelor din toate judeţele şi din Bucureşti, înainte de soluţionarea contestaţiilor.
Numărul elevilor care au obţinut note peste 5 la EVALUAREA NAŢIONALĂ a crescut cu aproape 10% faţă de 2012, când au fost 66,12% elevi cu note peste 5. În 2011 au obţinut note peste cinci 81,79%, în 2010 – 85,97%, în 2009 – 88,90%, în 2008 – 89,93%, în 2007 – 77,96%, în 2006 – 67,16%, în 2005 – 62,39 şi în 2004 – 71,38%.
Note peste 5 la Evaluarea Naţională din acest an au obţinut 82,29% dintre elevi la Limba şi literatura română, 93,07% la Limba şi literatura maternă şi 71,60% la Matematică. În niciun judeţ nu s-a înregistrat un procent sub 60% de note peste 5, a precizat MEN.
REZULTATE EVALUARE NAŢIONALĂ 2013. Cele mai multe note peste 5 au fost înregistrare în tranşa de note 9 – 9,99, respectiv 29.666. Cele mai multe note de 10, respectiv 87, au fost obţinute în Bucureşti.
EVALUARE NATIONALA CLASA a 2-a, a 4-a si a 6-a
Evaluările Naţionale de la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a vor avea loc, în două sesiuni, în intervalul 6 – 29 mai, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei joi 9 ianuarie.
Evaluările vor avea loc în două sesiuni: prima sesiune în perioada 6 – 15 mai, iar a doua sesiune în perioada 20 – 29 mai.
PRIMA SESIUNE are următorul calendar:
– clasa a II-a (6 mai: Limba română – scris şi citit; 7 mai: Limba maternă – scris şi citit; 8 mai: Matematică)
– clasa a IV-a (13 mai: Limba română – Limba maternă; 14 mai: Matematică)
– clasa a VI-a (14 mai: Limbă şi comunicare; 15 mai: Matematică şi ştiinţe)
SESIUNEA A DOUA (pentru elevii care au absentat din motive întemeiate la prima sesiune) are următorul calendar:
– clasa a II-a (20 mai: Limba română – scris şi citit; 21 mai: Limba maternă – scris şi citit; 22 mai: Matematică)
– clasa a VI-a (27 mai: Limbă şi comunicare; 28 mai: Matematică şi ştiinţe)
– clasa a IV-a (28 mai: Limba română – Limba maternă; 29 mai: Matematică).
Toate detaliile despre programul examenelor se pot găsi pe www.edu.ro.
Testele pentru EVALUARE NAŢIONALĂ 2014 sunt elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare, în strictă concordanţă cu programele şcolare în vigoare pentru fiecare disciplină de studiu, astfel încât să permită administrarea în câte două secvenţe de evaluare.