Transportatorii autorizati, multumiti de decizia Primarului Capitalei privind Uber si Taxify: E fireasca eliminarea concurentei neloiale, noi platim taxe

Cristiana Petrariu Bota
By Cristiana Petrariu Bota decembrie 5, 2017 13:38

Transportatorii autorizati, multumiti de decizia Primarului Capitalei privind Uber si Taxify: E fireasca eliminarea concurentei neloiale, noi platim taxe

Transportatorii autorizati din Romania se declara multumiti de decizia Primarului Capitalei, Gabriela Firea, potrivit careia in Bucuresti vor circula doar taxiuri autorizate. Astfel, Confederatia Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania (COTAR) apreciaza decizia primarului general, care vizeaza Uber si Taxify, precizand ca este fireasca eliminarea concurentei neloiale, practicata prin sisteme de aplicatii online care ofera servicii ilegale de taximetrie.

„În urma întâlnirii pe care am avut-o ieri cu Primarul General, Gabriela Firea, Primăria Capitalei a răspuns în modul cel mai firesc solicitărilor noastre care exprimă cerinţele tuturor asociaţiilor taximetriştilor licenţiaţi: eliminarea concurenţei neloiale, practicate prin sistemele de aplicaţii online ce oferă servicii ilegale de taximetrie. Din moment ce noi plătim taxele impuse prin lege şi respectăm toate cerinţele legilor în vigoare, nu putem înţelege de ce anumiţi lideri politici pot susţine că alţi „şoferi”, pot circula fără autorizaţii, în afara legilor ţării şi fără niciun fel de constrângere, sub pretextul că duc România la un nou nivel de civilizaţie şi progres, prin introducerea pe piaţă a unor aplicaţii – şi ele ilegale”, a declarat Vasile Ştefănescu, preşedinte COTAR.

COTAR reacţionează şi faţă de pozitia prezentata de UBER, potrivit careia serviciile de carsharing, de taxi şi transportul în comun constituie, împreună, soluţii care pot duce la reducerea aglomeraţiei, a poluării şi pot rezolva problema parcărilor din Bucureşti şi că peste 350.000 de bucureşteni se bazează pe Uber pentru drumurile zilnice şi mii de şoferi parteneri fac un venit în plus, prin intermediul aplicaţiei şi contribuie la bugetul public.

”Ce venituri în plus? În baza căror legi şi autorizări sunt obţinute? Sunt respectate prevederile Codului Fiscal? Zecile de mii de autoturisme care practică activitatea de transport persoane prin intermediul acestor aplicaţii – UBER, TAXI FLY, BLA BLA CAR etc. – sunt licenţiate, autorizate, şoferii sunt atestaţi? Fac ITP din 6 în 6 luni? Respectă toate prevederile legale din domeniu? Mai mult: 25% din veniturile ilicite obţinute, care rămân în Olanda şi sunt purtătoate de taxe şi impozite, TVA, ale cui sunt? De ce nu vor să se autorizeze în România? La aceste întrebări, reprezentanţii acestor platforme ori nu au răspuns, ori răspunsurile lor nu au avut nicio legătură cu întrebarea pusă”, apreciaza COTAR.

loading...
loading...

Comentarii

Nu sunt comentarii!

Fii primul care adauga unul.