Teste cu trenul care va lega Gara de Nord de Aeroportul Otopeni. Presedintele, premierul si ministrul Transporturilor au participat luni la testele primei linii ferate construite in Romania dupa 1989. Lucrarile la linia Gara de Nord – Aeroportul Henri Coanda au durat aproape 1 an de zile, inaugurarea urmand a avea loc in decembrie.
Sunt aproape 20 de kilometri intre Gara de Nord si aeroportul Henri Coanda, insa doar trei au fost construiti de la zero plus un pasaj de aproape un kilometru, care trece peste DN1. Este prima cale ferata de dupa Revolutie, insa pe noua linie va circula un tren neelectrificat, adica un automotor cunoscut sub numele de Sageata.
Trenul care va circula pe ruta Gara de Nord – aeroportul Otopeni e vechi de 15 ani, dar este cel mai nou din tara noastra. Cursa Gara de Nord – Aeroportul Otopeni ar dura aproximativ 20 de minute.
In planurile initiale era prevazut si un metrou care sa lege Capitala de Aeroportul Henri Coanda.
Lucian Bode, ministrul Transporturilor: „Avem ca obiectiv incepand cu 12 dececembrie, odata cu noul mers al trenurilor, calatorii sa poata merge pe cei 19 km in 17 minute.”
Constructorii spun ca mai au de facut doar reteaua de semnalizare si cea de automatizare. Lucrarile la tronsonul care leaga Gara de Nord de aeroport au durat aproape un an de zile, iar constructia a costat 398 de milioane de lei.