Comunicate

Un brad creat de Catalin Botezatu s-a vandut cu 127.500 de euro la Festivalul Brazilor de Craciun organizat de Salvati Copiii Romania

Bilanțul celei mai de succes ediții a Festivalului Brazilor de Crăciun din ultimii 10 ani arată ca s-au strâns 520.000 de euro pentru prevenirea abandonului școlar. Din aceasta sumă, un aport substantial l-a avut bradul creat de designerul Cătălin Botezatu, care s-a vândut cu 127.500 de euro. Cea de-a 16-a ediţie a Festivalului Brazilor de Crăciun, a avut loc, joi seară, in organizarea Salvaţi Copiii România în beneficiul a mii de copii aflaţi în sărăcie şi în risc de abandon şcolar.

Gala prezentată de Amalia Enache şi Mihai Bobonete a ajutat la strângerea sumei de 520.000 de euro din licitația celor 27 de brazi creați special pentru acest eveniment, din biletele de tombolă și din sponsorizări. Suma obţinută este dublă faţă de cea colectată în anul precedent, când s-a reuşit strângerea sumei de 250.000 euro, care a fost investită în educația a 2.560 de copii.

La Gala organizată în incinta Stejarii Country Club au participat peste 300 de personalități din mediul de afaceri, media, cultură și sport. În primele 15 ediţii, Salvați Copiii a strâns prin intermediul Festivalului Brazilor de Crăciun aproximativ 3.3 milioane de euro, bani care au sprijinit integrarea educațională pentru 25.685 de copii, prin programele educaționale Grădiniţe Estivale, A Doua Şansă și Școală după Școală.

„Festivalul Brazilor de Crăciun, pe care Salvați Copiii îl organizează an de an, este un prilej de bucurie, pentru că vezi cum binele se adună și devine cumva contagios, dacă e să folosesc un termen din medicină. Avem emoții la fiecare ediție și fiecare ediție ne surprinde în mod miraculos, pentru că avem alături oameni deciși să contribuie la cauza copiilor cărora nu le este atât de simplu accesul la educație de calitate. Parteneri de drum lung ai organizației, sponsori care ni s-au alăturat în acest an, designeri, jurnaliști, voluntari, cu toții au demonstrat că grija pentru toți copiii este una pe care trebuie să ne-o asumăm în comun. Oamenii buni fac lumea bună, atât de simplu poate fi”, spune Gabriela Alexandrescu, Președinte Executiv Salvați Copiii România.

Anul aceasta, 14 brazi au intrat în licitaţia serii:

Cătălin Botezatu & Școala Metropolitană ARC – achiziționat de Catena
Omid Ghannadi, în colaborare cu Dragoș Bucur & Sofia Bucur – achiziționat de Marius Ivan
Rita Mureșan – achiziționat de Carrefour
Mirela Bucovicean & Molecule F & arhitect Raluca Lazăr – achiziționat de Marius Ivan
Anca Lungu (Prințesa Polonic) – achiziționat de Carrefour
Doina Levintza – achiziționat de Kaufland
Irina Neacșu – achiziționat de Lidl, RBC și Andrei Tinca
Stephan Pelger, în colaborare cu Club Med – achiziționat de Marius Ivan
Zenya Atelier & Joomay by Carmen Vornicelu – achiziționat de Lidl
Dhaniel Nora & Sephora – achiziționat de Carrefour
Malvina Cservenschi – achiziționat de Secom
Mihaela Glăvan – achiziționat de Octavian Radu
Iza Van Dee – achiziționat de Bigotti
Bradul Salvați Copiii & Ștefania Mircea – achiziționat de BCR
Cea mai mare sumă licitată a fost pentru bradul creat de Cătălin Botezatu și Școala Metropolitană ARC – 127.500 euro, brad achiziţionat de Catena, de doamna Anca Vlad. Acesta este un record în istoria celor 16 ediţii ale festivalului. Povestea acestui brad este în sine cea a unui miracol: este un brad al copilăriei și al viselor din care aceasta este plămădită. ”Bradul pe care l-am conceput pentru această seară de magie este unul care ne arată copilăria așa cum trebuie ea să fie pentru fiecare copil: una a poveștilor, a sincerității, a iubirii. Mă bucur enorm că magia bradului va ajunge acolo unde trebuie, la copiii care au nevoie”, a declarat designerul Cătălin Botezatu.

Unii dintre cei mai de preţ brazi au fost creaţi de Irina Neacşu, aflată la a treia participare, şi de Doina Levintza, designer de tradiţie al festivalului. Aceşti brazi, îndelung apreciaţi şi licitaţi de companiile prezente, au fost adjudecaţi – primul de către Lidl, RBC și Andrei Tinca, iar cel de-al doilea de Kaufland.

Bradul Salvați Copiii, realizat de designerul Ştefania Mircea împreună cu voluntarii de la Salvați Copiii, a fost licitat contra sumei de 20.000 euro. Bradul este construit din jeleuri colorate, sugerând bucuria jocului, cea care hrănește, de fapt, un copil, așa cum hrănește și educația.

Educația este singura condiție fără de care niciun progres al societății nu poate avea loc. De aceea, de felul în care arată școala și de felul în care este garantat accesul tuturor copiilor la educație depindem cu toții, ca societate. De 16 ani consecutiv, Festivalul Brazilor de Crăciun a devenit un eveniment – reper, care așează dreptul la școală al copilului în centrul agendei publice.

Comitetul de organizare a celei de-a 16-a ediţii a Festivalului Brazilor de Crăciun i-a avut în componenţa pe: Amalia Năstase (Manager Eventures), Corina Bârlădeanu (Manager 2ActivePR), Cornel Ilie (Vunk), Florentina Tararache (Manager Dezvoltare Afaceri – BCR), Laura Coroianu (Managing Partner Emagic), Liviu Sfrija, Tereza Munteanu (Managing Partner Wunderman), și Gabriela Alexandrescu (Președinte Executiv Salvați Copiii România).

Cei 27 de brăduţi au fost creaţi de următorii designeri: Doina Levintza, Stephan Pelger, în colaborare cu Club Med, Cătălin Botezatu & Școala Metropolitană ARC, Irina Neacșu, Omid Ghannadi, în colaborare cu Dragoș Bucur & Sofia Bucur, Anca Lungu (Prințesa Polonic), MATIUS Studio, cu sprijinul Philips Lighting România, Cosmin Florea & Cornel Ilie, Malvina Cservenschi, Coca Zaboloteanu & Krautz Production, Dorin Negrău – Rotary Club București Cișmigiu, Roman Octavian, Creativ Interior, susținut de Fabrica de Profile, Irina Marinescu & Madeleine Artisan Jeweler, Cătălin Vălean, Dhaniel Nora & Sephora, Mirela Bucovicean & Molecule F & arhitect Raluca Lazăr, Andra Andreescu & Patchouli Flowers, Andreea Constantin (Rhea Costa), Mihaela Glăvan, Phenomena & Piatraonline, Cristina Vasiliu & Denis Predescu, cu sprijinul Braiconf, Alexandru, Maison DADOO, cu sprijinul Sport/Couture, Zenya Atelier & Joomay by Carmen Vornicelu, Iza Van Dee, Rita Mureșan, Iris Șerban, Ștefania Mircea & Salvați Copiii.

Gabriela Alexandrescu, Președintele Executiv Salvați Copiii România, a spus că scopul Festivalului Brazilor de Crăciun este să reducă abandonul școlar. „Mulțumim tuturor designerilor și oamenilor generoși care au fost alături de noi. Fără generozitatea sponsorilor noștri, acest lucru nu ar fi posibil. Le mulţumim tuturor companiilor, designerilor, persoanelor publice și nu numai, care ne sprijină și au încredere că împreună putem reda acestor copii șansa la educație și la un viitor decent”- Gabriela

Salvați Copiii este o organizație neguvernamentală, asociație de utilitate publică, non-profit, democratică, neafiliată politic său religios, care militează activ pentru protecția drepturilor copilului în România, din 1990, în acord cu prevederile Convenţiei Naţiunilor Unite cu privire la Drepturile Copilului, cu Carta Drepturilor Fundamentale a Uniunii Europene și cu legislația României.

Salvați Copiii adoptă o poziție independentă în raport cu acțiunile și măsurile instituțiilor, recunoscând că implementarea legislaţiei şi a politicilor publice în materia drepturilor copiilor nu poate ignora strânsa colaborare dintre autorităţi, familie, copii şi societatea în care fiecare actor implicat îşi acceptă responsabilitatea conform principiilor unui parteneriat autentic şi viabil.

Stiri pe aceeasi tema

Parcul Drumul Taberei a fost deschis temporar pentru cei mici

Cristiana Petrariu Bota

Directia de Asistenta Sociala din Sectorul 6 a semnat documentul de aderare la Carta Diversitatii din Romania

Ioana Badulescu

Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti a anuntat ca scolile si gradinitele din Capitala se incadreaza in scenariul 2

Cristiana Petrariu Bota

Lasa un comentariu

Prin continuarea navigării pe hotweek.ro, confirmaţi că acceptaţi utliizarea fişierelor tip cookies sau tehnologii asemănătoare pentru a analiza traficul şi a vă propune funcţionalităţi sociale, conţinut şi eventuale publicităţi personalizate. Accept Mai mult