-0.2 C
România
25 octombrie 2021
Autostrada Soarelui va fi un adevarat santier in plin sezon estival
Infotrafic

Vacaroiu: E de nepermis sa astupi gropi in fiecare an la autostrada Bucuresti-Constanta

Presedintele Curtii de Conturi, Nicolae Vacaroiu, a declarat vineri, la Europa FM, ca este optimist in ceea ce priveste constructia de autostrazi, insa a adaugat ca il „doare ca se cheltuie anapoda banii tarii”. Vacaroiu considera ca este inadmisibil sa construiesti autostrada Bucuresti – Constanta in cativa ani si in fiecare an sa astupi gropi. Un alt exemplu rusinos este si autostrada Bucuresti-Oradea, a carei constructie dureaza de 20 de ani.

Intrebat daca este pesimist sau optimist cand vine vorba despre constructia de autostrazi, seful Curtii de Conturi a afirmat ca se considera „tot timpul optimist, insa ma doare ca se cheltuie anapoda banii tarii”.

„Ar fi gresit sa fiu pesimist, sunt tot timpul optimist, insa ma doare ca se cheltuie anapoda banii tarii fara un rezultat concret sau ca se fac lucruri de mantuiala. Sunt lucruri de nepermis, sa faci o autostrada in cativa ani, Bucuresti-Constanta, si in fiecare an sa astupi gropi. Eu iau modelul Germaniei pentru ca am vazut la ei ca au o perioada de garantie de 50 de ani”, adaugat presedintele Curtii de Conturi.

Potrivit acestuia, in prezent sunt probleme mari la Compania Nationala de Autostrazi ti Drumuri Nationale din Romania, dar si in ceea ce priveste drumurile judetene.

‘Toata lumea critica si pe buna dreptate. Ne miscam foarte incet. Este inadmisibil ca o autostrada, de exemplu Bucuresti-Oradea, sa dureze 20 de ani, cand in mod normal, hai sa zic prin absurd, si patru ani ar fi prea mult, dar durand 17-18 ani lucrurile devin foarte complicate, inseamna ca platesti de doua-trei ori pretul acestei autostrazi. Cazurile sunt diverse, multiple, grele. Este vorba in primul rand de lipsa de specialisti performanti in domeniu si mai ales de manageri de calitate la nivelul Ministerului Transporturilor, CNADNR. In al doilea rand, s-au distrus acele institute de proiectari si care faceau studii de fezabilitate, de dinainte de 89, si s-a pus in locul lor o serie de de institutii private care multe dintre ele sunt vai de mama lor. In al treilea rand, capitalul autohton in domeniul industriei constructiilor, ma refer la societatile de constructii, a fost cam decapitat in timp pe diferite motive. S-a pus accent sa vina firme straine sa faca aceste lucrari, cum e Bechtel, si ati vazut ce s-a intamplat’, a subliniat presedintele Curtii de Conturi.

Acesta a mentionat ca este o solutie proasta pentru Romania constructia de autostrazi fara un strat de beton de 30-40 de cm, dat fiind gradul de seismicitate al tarii.

‘Faptul de a construi autostrazi fara a pune un strat de 30-40 cm de beton, dupa parerea mea este o solutie proasta pentru Romania, care este o tara cu grad de seismicitate, pe tot teritoriu, mare. Nu e in ordine pentru ca miscari ale pamantului sunt permanente, chiar la cutremurele mici, pe care nu le simtim, pamantul se misca, avem si inconvenientul sau avem Lantul Carpatic, impartind tara in doua si atunci torentii de apa ce vin de la ploi abundente vin in forta si produc pagube in ceea ce priveste autostrazile’, a explicat Vacaroiu.

Stiri pe aceeasi tema

Trenuri anulate de CFR Calatori miercuri, 18 ianuarie. Probleme in judetele Constanta, Ialomita, Olt si Calarasi

Delia Ion

INFOTRAFIC. Drumuri inchise pe Transfagarasan si Transalpina din cauza ninsorii si viscolului

Ioana Badulescu

DRUMURI INCHISE, INFOTRAFIC 18 IANUARIE 2016: E 85 a fost deblocat. Cum se circula pe drumurile din tara

Cristiana Petrariu Bota

Lasa un comentariu

Prin continuarea navigării pe hotweek.ro, confirmaţi că acceptaţi utliizarea fişierelor tip cookies sau tehnologii asemănătoare pentru a analiza traficul şi a vă propune funcţionalităţi sociale, conţinut şi eventuale publicităţi personalizate. Accept Mai mult