Un ordin semnat de ministrul Educatiei in data de 16 decembrie completeaza regulile in predarea online, printre modificari numarandu-se si faptul ca elevii care stau la ore fara camera video, dar comunica cu profesorii si raspund solicitarilor acestora, nu pot fi considerati absenti. Ordinul de ministru nr 6.200/16.12.2020 mai prevede si ca directorii de scoli sunt obligati sa raporteze la inspectorat profesorii care nu fac ore online, potrivit edupedu.ro. Acelasi ordin mai prevede si ca profesorii trebuie sa proiecteze si sa realizeze activitati didactice din perspectiva principiilor curriculare si a celor privind invatarea prin intermediul tehnologiei si al internetului atat in sistem sincron cat si in sistem asincron.
Modificarile vin cu cateva zile inainte de vacanta de iarna, la o luna si jumatate de la trecerea tuturor cursurilor in mediul online.
Ordinul de ministru nr 6.200/16.12.2020 completeaza una dintre obligatiile elevilor din OMEC 5.545/2020, care prevede regulile in predarea online din acest an scolar.
Ordinul ministrului Educatiei si Cercetarii prevede ca inspectoratele scolare trebuie informate de catre directorii de scoli in legatura cu dascalii care nu fac ore online.
Conducerea unitatii de invatamant are urmatoarele atributii: Raporteaza inspectoratului scolar orice situatie in care cadrele didactice nu organizeaza cursuri asistate de tehnologie si internet”, noteaza sursa citata.
Inspectorul scolar general adjunct al Bucurestiului a precizat ca numai munca prestata poate fi remunerata si ca la nivelul fiecarei unitati de invatamant exista posibilitatea de a organiza comisii de disciplina pentru acele cadre didactice ce refuza predarea online.
Citeste si: Val de cereri de pensionare in invatamant. Profesorii se tem de conditiile de pensionare din 2021 si de diferentele majore din cuantumul pensiei
Secretar de stat in Ministerul Educatiei, despre cum se incheie mediile in acest an scolar
Ministerul Educatiei va emite un ordin prin care scolile din Romania vor trece in sistem de invatare online
Schimbarile nu se opresc aici. Prin noul ordin, cadrele didactice au o atributie completata. Vorbim despre articolul 13 din Ordinul Ministrului Educatiei si Cercetarii – OMEC – nr. 5545 care a fost completat cu tipul de predare – sincron si asincron.
Profesorii trebuie sa proiecteze si sa realizeze activitati didactice din perspectiva principiilor curriculare si a celor privind invatarea prin intermediul tehnologiei si al internetului atat in sistem sincron cat si in sistem asincron.
De asemenea, metodologia de predare prevede trei tipuri de comunicare prin intermediul internetului care se pot desfasura.
Vorbim despre metoda sincrona, desfasurata intr-un mediu virtual de invatare, cu participarea simultana a prescolarilor/elevilor, a cadrelor didactice, eventual si a parintilor/reprezentantilor legali, asincrona, desfasurata intr-un mediu virtual de invatare, in cadrul careia prescolarii/ elevii si cadrele didactice nu sunt conectati simultan si mixta – desfasurata atat sincron, cat si asincron.
In ce conditii elevii fara camera video pot fi considerati absenti
Acelasi ordin mai prevede ca elevii care stau la ore fara camera video, dar comunica cu profesorii si raspund solicitarilor acestora, nu pot fi considerati absenti. Situatia se schimba insa in cazul evaluarilor, cand elevii sunt obligati sa aiba sistemul audio-video pornit.
Forma veche a acestui articol modificat era urmatoarea: elevii “au obligatia de a participa la activitatile desfasurate prin intermediul tehnologiei si al internetului; in caz contrar, elevul este considerat absent si se consemneaza absenta in catalog, cu exceptia situatiilor justificate”.
Articolul 14, litera f din OMEC 5.545/2020, modificat prin OMEC 6.200/2020 prevede acum ca elevii:
“Au obligatia de a participa la activitatile desfasurate prin intermediul tehnologiei si al internetului; in caz contrar, elevul este considerat absent si se consemneaza absenta in catalog. Absenta poate fi motivata, in cazul justificate, in baza unei cereri scrise a elevului major/a parintelui/a tutorelui legal instituit.
In situatia in care elevul raspunde cerintelor cadrului didactic, indiferent daca are sau nu in functiune sistemul audio-video, nu i se poate consemna absenta la ora de curs; exceptie fac orele destinate exclusiv evaluarii elevilor, la care acestia trebuie sa fie conectati audio-video.“
Prin urmare, potrivit acestei modificari/precizare facuta prin ordin de ministru, daca elevul sta la ore fara camera video pornita si nu “raspunde cerintelor cadrului didactic”, poate fi considerat absent, daca raspunde si comunica cu profesorul, nu poate fi considerat absent la ora de curs.
De asemenea ordinul introduce in acest punct si mecanismul prin care pot fi motivate absentele de la scoala online. Este vorba despre o simpla cerere chiar de la elev, daca e major, sau de la parinte in cazul minorilor. Evident, aceasta trebuie sa contina justificarea absentei elevului.