Cum alegem cel mai bun nume de domeniu pentru site?

Alegerea numelui pentru domeniu este una dintre cele mai mari și mai importante decizii pe care le vei lua ca proprietar al unei afaceri în mediul online. Dacă această alegere nu este realizată corespunzător, poate avea un impact negativ asupra reputației afacerii tale. În acest articol îți vom prezenta care sunt secretele unei alegeri corecte în acest sens, pentru ca tu să poți avea o idee mai clară către ce trebuie să te orientezi.

Alegerea domeniului în sine nu este o responsabilitate atât de complicată, atât timp cât te preocupi cu un research amănunțit, ai întotdeauna în vedere specificul și identitatea afacerii tale și te gândești la clienții tăi, pe care vrei să îi impresionezi.

De ce trebuie să ții cont când îți alegi numele de domeniu?

Numele de domeniu este adresa site-ului tău, fiind parte dintr-un Domain Name System (DNS), care permite utilizatorilor să navigheze folosind combinații de cuvinte, în loc de șiruri lungi de cifre. Domeniul servește astfel o funcție practică, însă este mult mai mult de atât. De cele mai multe ori, domeniul este primul contact al clientului cu brandul tău, prin care își formează prima impresie, iar în acest sens putem spune că domeniul este la fel de important precum numele brandului, logo-ul sau identitatea vizuală.

  • Incorporează cuvintele cheie aflate în topul relevanței pentru compania ta. Cuvintele cheie nu sunt create doar pentru conținut, deoarece motoarele de căutare percep scopul afacerii tale în funcție de numele domeniului și pot ajuta la determinarea poziției în căutări.
  • Când ești hotărât că vrei să investești în înregistrare de domeniu, asigură-te că acesta este ușor de înțeles, scris și pronunțat. Cu siguranță că îți dorești un nume original și plin de individualitate, însă schimbările precum jocurile de cuvinte pot duce la confuzie.
  • Evită cratimele – sunt greu de exprimat verbal și în același timp greu de scris, ceea ce poate genera din start un UX slab, creând frustrare printre utilizatori. În cel mai rău caz, aceștia pot renunța complet la căutare și ajung pe site-urile competiției.
  • Evită numele generale și pune accentul pe individualitate și identitatea brandului tău. Cu siguranță că nimeni nu va vorbi despre cât de interesant este site-ul librarie-online.ro, dar cu siguranță își vor aminti un domeniu precum cărturești.ro.

Când să optezi pentru un site .ro sau .com?

Alegerea extensiei este strâns legată de specificul afacerii tale și planul pe care îți dorești să o dezvolți. Dacă ai ales un nume de domeniu în limba română, iar afacerea ta urmărește clienți din România, cea mai bună alegere este extensia .ro. Cei care cumpără domenii cu această extensie o fac și pentru că au avantajul de a achiziționa închiria pe o perioadă nelimitată.

Dacă dorești să îți duci afacerea la nivel internațional, cel mai bine ar fi să începi cu engleza, fiind cea mai ușoară și printre cele mai vorbite limbi, iar conținutul site-ului poate fi ulterior tradus în alte limbi, în funcție de localizatea fiecărui utilizator. În acest caz, implicit extensia domeniului va fi .com, iar beneficiile principale sunt că atât Google, cât și alte motoare de căutare afișează mult mai bine aceste site-uri, iar închirierea se poate face pe o perioadă specifică de timp și în final vizează o audiență mult mai mare.

Dacă simți că nu ai inspirația necesară pentru un nume de impact, te poți folosi de unelte online, gratuite, precum Domain Wheel, care îți generează sugestii bazate pe date, analize și statistici bazate pe cuvinte cheie și specificul afacerii. Trebuie să ai totuși în vedere că aceste unelte se folosesc de tehnologia AI și este important ca înainte să faci o alegere, să treci numele prin filtrul propriu.